Anmeldelse: Aer Lingus Business Class A330 Dublin Til New York

siste gang jeg fløy Aer Lingus business class var tilbake i 2012, så jeg var nysgjerrig på å se hvordan opplevelsen endret seg, spesielt gitt At Aer Lingus installerte nye business class seter for noen år tilbake.

Aer Lingus 109
Dublin (DUB) – New York (JFK)
tirsdag, November 21
Avreise: 4: 10pm
Ankomme: 7: 05PM
Varighet: 7hr55min
Fly: Airbus A330-300
Sete: 5K (Business Class)

på dør L2 ble Jeg møtt Av Glenn, cabin service manager, og pekte til venstre inn i business class hytta. Aer Lingus har noen Forskjellige a330 konfigurasjoner, og denne har sin største business class hytte. Denne A330 inneholdt totalt 30 business class seter i en forskjøvet konfigurasjon.

aer Lingus a330 business class hytte

aer lingus business class seter hytte

det var fire til fem seter per rad, avhengig av raden vi snakker om. Det er to» trone » seter på dette flyet-3K OG 5K – og jeg var heldig nok til å fange en av dem. Dette setet er veldig lik JetBlue Mint-Suiten, bortsett fra at den ikke har en dør.

Aer Lingus A330 business class tronsete

Min første antagelse var at sete 7K også ville være et ekte tronsete, selv om det merkelig nok bare har armlen på den ene siden. Så du vil definitivt velge sete 3K eller 5K hvis du reiser alene.

aer Lingus business class seter A330

jeg skal snakke mer om min trone sete i en bit. Alle de like nummererte radene på høyre side hadde sett med to seter. Det er bare tre seter i business class uten direkte tilgang til midtgangen fra hvert sete, og det er vindusseter på høyre side i like nummererte rader.

aer lingus business class seter a330

alle rader hadde to seter i senterseksjonen, og hver rad er forskjøvet slik At benstøtten i hovedsak er mellom Eller til Siden Av Setene Foran.

aer Lingus business class seter A330

venstre side av flyet har da ett sete per rad, med seter som veksler mellom å være nærmere midtgangen og å være nærmere vinduet.

uansett, tilbake til setet mitt. Setet selv folte seg litt smalt, selv om mengden lagring pa dette setet var uvirkelig.

Aer Lingus A330 business class trone sete

for en var det et massivt bord på hver side av setet, så det var nesten ikke nødvendig å til og med bruke brettbordet.

Aer Lingus business class sete lagring

til venstre for setet var et leselys, en vannflaskeholder, hodetelefonkontakter, et uttak (for både 110V og USB), og setekontrollene.

aer Lingus business class sete

setekontrollene var enkle å bruke.

brettbordet foldes ut fra siden av setet, og er ekstremt lett å komme seg ut, i motsetning til mange andre flyselskaper med disse forskjøvne setene.

Aer Lingus business class sete skuff tabell

så ved siden av det var et stort lukket lagringsområde.

under alle disse kontrollene og til venstre var underholdningskontrollene samt noen enkle seteforsett, hvis du ikke vil kontrollere individuelle aspekter av setet.

aer lingus business class setekontroller

som du kan se nedenfor, er fotstøtten mellom setene foran.

Aer Lingus A330 business class tronen sete

det er bare en ulempe til disse tronen seter, som er at området for føttene er ganske liten. Men jeg fant faktisk ikke denne for restriktiv. Det er fortsatt på den stramme siden, og jeg kunne egentlig ikke vri føttene mine mye når jeg prøvde å hvile, men det var definitivt verdt de andre fordelene med setet.

Aer Lingus business class sete benplass

deretter under setet og til høyre er enda et stort lagringsområde, med tre forskjellige rom hvor du kan lagre ting.

Jeg bør også påpeke At Aer Lingus har individuelle luftdyser på Sine A330s, noe som er en fin funksjon gitt hvor varmt mange flyselskaper holder sine lugarer.

aer Lingus business class sete lufteventiler

allerede venter på setet mitt på ombordstigning var hodetelefoner, som følte lav kvalitet, og vondt mine ører.

Aer Lingus business class hodetelefoner

Mens jeg er vant til flyselskaper gjør repeterende PAs under ombordstigning, jeg tror ikke jeg har hørt den samme kunngjøringen gjort så ofte som på Denne aer Lingus fly. Det startet med «du er alle veldig velkommen ombord På Aer Lingus-flyet Til New York,» og spurte folk om å finne sine plasser så snart som mulig. Mens jeg elsker Den Irske aksent, jeg trodde å gjøre kunngjøringen over et dusin ganger var litt overdreven.

tjenesten gjennom hele flyturen var vennlig og velmenende, men super treg. Det var sant for pre-avreise drikkevarer også. Det var 30 minutter fra ombordstigning til jeg ble tilbudt en drink. De pre-avreise drikke valg var vann, appelsinjuice, champagne, eller en «cocktail», som ble beskrevet som champagne med bær juice. Det var det jeg valgte. Det var velsmakende, men super søt.

noen få minutter senere distribuerte mannskapet menyer, vinkart og velværesett.

aer Lingus business class amenity kit, meny og vinkart

amenity kit var en ganske grunnleggende pose med sokker, øyenskygge, tannbørste og tannkrem, ørepropper, munnvann, håndkrem og leppepomade.

Aer Lingus business class amenity kit

aer lingus business class amenity kit innhold

ved 3:55pm ombordstigning ble fullført, og business class var omtrent to tredjedeler full. De to setene overfor meg var tomme, som om jeg ikke allerede hadde nok plass til meg selv.

Døren lukket PÅ 4pm, på hvilket tidspunkt cabin service manager Glenn gjorde sin velkommen ombord kunngjøring, informere oss om vår flytid på 6hr55min.Klokka 4: 10 presset vi tilbake, og da ble sikkerhetsvideoen vist.

Vår taxi til avreise rullebanen var rask, og vi krysset en rullebane Med En Ryanair 737 på den.

Taxiing Dublin Airport

på 4:20PM vi ble ryddet for takeoff. Utsikten på klatre ut var vakker, og jeg var trist at jeg ikke var faktisk besøker Irland denne gangen, som landskapet er så nydelig.

vis etter takeoff fra dublin

gitt at vi dro sent på ettermiddagen om vinteren, var solen allerede satt. Siden vi fløy vestover, ble jeg behandlet på en av de lengste og vakreste solnedgangene jeg har hatt i år, da det fortsatte i timer og timer.

Om 10 minutter etter takeoff mannskapet kom gjennom hytta distribuere puter & tepper. Aer Lingus tillater ikke bruk av puter og tepper under taxi og takeoff (for eksempel puter må være bak ryggen din hvis du ikke vil sette dem i overhead bin), så jeg antar at det er derfor de bare distribuerer dem etter takeoff. Puten og teppet var ganske bra-selv om ikke den høyeste kvalitet sengetøy i verden, fant jeg teppet å være plysj uten å være for varmt, og puten å være betydelig.

&teppe

etter takeoff jeg sjekket ut min personlige underholdningssystem, starter med airshow.

airshow enroute til new york

underholdningsvalget var bedre enn jeg hadde forventet. Ved min telle var det 53 filmer, og noen av dem var ganske anstendig.

aer lingus business class entertainment selection

jeg ser vanligvis ikke filmer på fly, men på dette flyet så jeg to — huset, og så snappet. Ja, min smak i filmer er så ille.

div 30 minutter etter start kom kapteinen på pa for å kunngjøre vår forventede landingstid på 6:05pm, og å ønske oss en hyggelig flytur. Rundt denne tiden kom cabin service manager gjennom for å ønske hver passasjer om bord og tilby gratis Wi-Fi-koder. Det er ikke mange flyselskaper som tilbyr gratis Wi-Fi i business class, så dette er et fint tilbud.

aer Lingus business class gratis Wi-Fi

for referanse, aer Lingus kostnader For Wi-Fi basert på hvor mye data du bruker, med pakker som spenner FRA 50MB TIL 270MB, og varierer i pris fra 6,95 EUR til 29.95 eur. Så Mens Wi-Fi ikke er billig, har jeg også sett dyrere.

Aer Lingus wi-Fi-priser om bord

hvis Du får En Wi-Fi-kode kan du klikke på «Tilgangskode» – delen øverst til høyre på siden.

Aer Lingus inflight Wi-Fi tilgangskode

ganske imponerende denne planen kommer MED 400 MB, så du er usannsynlig å kjøre ut.

aer Lingus wi-Fi-brukbar grense om bord

tjenesten på denne flygningen var treg til å komme i gang, men ca.45 minutter etter avgang begynte tjenesten endelig, og begynte med drinker.

menyen lyder som følger:

vinkartet lyder som følger:

drikkelisten lyder som følger:

tjenesten begynte med drinker og kajakk. Jeg bestilte Et glass Av Jean Pernet Tradisjon Brut, som jeg likte gitt prispunktet. Jeg hadde også et glass musserende vann.

Aer Lingus lunsj på forretningsklasse — utvalg av canapé

Varme håndklær ble distribuert etter canapé.

aer Lingus business class varmt håndkle

70 minutter etter takeoff duker ble distribuert og bestillinger ble tatt for hovedretten.

aer Lingus business class bordinnstilling

deretter ble det servert en full 1hr40min etter start forrett og salat. Rødbeter og feta salat var liten, men smakfull. For forrett jeg valgte røkt laks med mozzarella og stekt rød pepper, som var greit — mozzarella og rød pepper var hyggelig, men laksen bare smakte litt «våt» og slimete.

Aer Lingus business class lunsj — forrett og salat

neste opp var hovedretten, som ble servert ca 2hr20min etter takeoff. For at jeg valgte ovnen bakt torsk, stekt savoy kål, baby poteter, og chorizo. Mens sidene var ganske gode, var fisken selv ganske smakløs og overcooked.

aer Lingus business class lunsj — hovedrett

når hovedretten ble ryddet, ble dessertvognen rullet ned midtgangen. Til dessert var det valget mellom en osteplate og en sjokolade profiterole gateaux, som var så bra. Jeg hadde en kopp kaffe å gå sammen med det.

aer Lingus business class lunsj — dessert

da skuffene ble ryddet hadde det gått tre timer siden takeoff, som bare føles for meg som en veldig treg service. Ikke misforstå, flyvertinne serverer min midtgangen var nydelig og vennlig, men det bør bare ikke ta så lang tid å tjene et måltid. Så langt som måltidet selv går, jeg trodde maten var ok. Det var ikke dårlig, men den eneste delen av måltidet som imponerte meg var desserten.

Airshow enroute Til New York

Etter måltidet, Glenn kom opp til noen passasjerer og ba dem om å fylle ut noen in-flight undersøkelser, og jeg var en av de menneskene han spurte. Jeg hater vanligvis å fylle ut disse skjemaene siden de tar mye tid å fylle ut og er detaljert, men jeg gjorde det fortsatt. Jeg forlot blandede karakterer, og bemerket den vennlige, men treg service, og gjennomsnittlig catering.

Aer Lingus business class survey

etter måltidet sjekket jeg ut en av de tre business class toaletter (det er to bak hytta og en foran). Det var rent, men ganske enkelt, Med Voya såpe og håndkrem.

aer lingus business class toalett fasiliteter

når tilbake på setet mitt jeg fortsatte å beundre solnedgangen, og ferdig med min andre film.

Vis enroute Til New York

etter at jeg prøvde å ligge i et minutt for å teste ut sengen. Som nevnt ovenfor fant jeg det ganske behagelig, og jeg kunne til og med sove med knærne bøyd, noe jeg ofte ikke kan gjøre i denne spesifikke tronekonfigurasjonen.

Snart nok var vi over USA og bare en time fra landing, på hvilket tidspunkt pre-ankomst snack tjenesten begynte.

airshow nærmer new york

ettermiddagste menyen lese som følger:

jeg var ikke veldig sulten gitt at lunsj pakket inn mindre enn tre timer før, men jeg skjønte at jeg fortsatt ville ta måltidet for å få et bilde av det. Alt ble servert på ett brett, inkludert kylling og stuffing wrap, samt hummus og falafel wrap. Da kunne jeg velge scones fra en kurv. Jeg hadde en kopp te til å følge den.

aer Lingus business class afternoon tea

35 minutter før landingen gjorde kapteinen sin pre-landing kunngjøring, og kort tid etter begynte vi vår nedstigning. Mannskapet forberedte hytta før landing ganske tidlig, og samlet igjen puter og tepper fra alle.

Vis nærmer New York

vi rørte ned PÅ JFK på 6:05PM, og fem minutter senere var på vår ankomst gate På JetBlue Terminal 5, nesten en hel time før planen.

JetBlue A321 New York JFK

Aer Lingus A330 business class bottom line

Samlet tilbyr Aer Lingus et solid transatlantisk business class produkt. Setene er gode, og å score et» trone » sete for en så kort transatlantisk flytur er en spesiell godbit, gitt hvor privat det er, og hvor mye lagringsplass det har. Jeg satte også pris på At Aer Lingus tilbyr business class passasjerer gratis Wi-Fi, som ikke mange flyselskaper gjør. Til slutt, mannskapet var usedvanlig vennlig og velmenende.

resten av opplevelsen var ganske middelmådig, skjønt. Servicen var så treg, og maten var bare ok.likevel vil Jeg anbefale Aer Lingus for transatlantiske flyreiser, da jeg fortsatt tror de tilbyr et over gjennomsnittlig produkt.

hvis Du har fløyet aer Lingus business class, hva var din erfaring som?