Anmeldelse: Alitalia A320 Europe Business Class

I et nøtteskall: Mine første opplevelser i Europa business class møtte de lave forventningene jeg hadde til produktet. Fra økonomien sete banen, til middelmådig mat, Alitalia A320 Europa business class var ganske mye laber erfaring jeg skjønte det ville være. Denne anmeldelsen er en samling av to forskjellige turer jeg tok I Alitalia A320 Europe business class. Dette var de første og siste beina på feilprisen jeg bestilte. Det er skrevet hovedsakelig gjennom opplevelsen av det første flyet, men mai bilder er fra det andre flyet, da dagtidsbelysningen var mye bedre.

Hva jeg virvelvind tur jeg hadde hatt opp til dette punktet. Jeg startet alene eventyret med En Fantastisk Finnair A350 business class-flytur, etterfulgt av 48 timer å utforske Helsinki før du flyr en egen finnair economy-billett Til Barcelona. Dette er hvor jeg begynte» utgående » segmentet Av En alitalia business class feil fare jeg bestilte tilbake i januar.

Alitalia A320 Europe business class

alitalia business class innsjekking

Ankomst Og Flyplass Erfaring

Jeg ankom Barcelona-El Prat Flyplass på 4:40 AM, tar Airhostel Barcelona shuttle. Jeg hadde unnlatt å fortelle de ansatte på hotellet hvor forferdelig for en natt jeg hadde hatt, å finne de ville bare fortelle meg at du får det du betaler for. Neste gang jeg kan være villig til å skall ut den ekstra $ 80 for et hotellrom og noen faktiske søvn.

for noen grunn, jeg trengte å sjekke inn i person. Dette er alltid frustrerende når alt du har er en carry-on. Jeg fant Alitalia telleren bortgjemt i lengst hjørne Av Terminal 1 avganger hall. Skilting FOR BCN innsjekking tellere er ganske dårlig. Jeg var først i prioritetslinjen, noe som medførte at jeg hadde et boardingkort i hånden på kort tid.

alitalia billetter

Sikkerhet var en lek på like før 5:00, tar bare 7 minutter. Det gjorde meg glad jeg hadde tatt 4: 30 am shuttle og ikke en tidligere!

Alitalia kontrakter med PAU Casals VIP Lounge I Barcelona. Selv om Jeg ikke fløy Alitalia business class, eller for øyeblikket Et SkyTeam Elite Plus-medlem, ville jeg fortsatt ha hatt tilgang via Priority Pass. Salongen åpner på 5: 00 AM daglig, noe som betydde at jeg kom akkurat i tide for dem å åpne.

Ombordstigning på En Alitalia A320 I Roma Fiumicino

Ombordstigning og Avreise

ankom porten klokken 5:52, akkurat i tide til å fange den siste anropsannonseringen. Mitt boardingkort klart angitt 5: 55 AM som ombordstigningstid. Jeg var veldig glad jeg kom dit da jeg gjorde det. Dette var ikke et problem på min retur Alitalia A320 Europe business class fly Fra Roma. Det tok en evighet å gå ombord på flyet på en ekstern stand med buss.

Det var et øyeblikk av bekymring for at det ikke ville være noen overhead bin plass, men det viste seg å ikke være et problem i det hele tatt. Det var fortsatt rikelig med bin plass i business class hytta.

alitalias business class-kabin har bare fire rader med business class, totalt 16 seter. Midt setet i hver rad er blokkert. Hytta var nesten full på turen Fra Barcelona, men mindre enn halvfull på retur et par uker senere.

alitalia a320 Europe business class sete

Alitalia a320 business class sete

for den første flyvningen fra Barcelona tok vi ikke av før klokka 6:50. Selv med tidlig ombordstigning Alitalia trukket, resten av prosessen for å få oss i gang var rolig.

kabin I alitalia a320 business class

flytiden fra Barcelona til Roma Fiumicino er 1:20. Vi ville sikkert komme sent Til Fiumicino, sannsynligvis sent nok til at fange min langdistanse ville være vanskelig. Jeg var litt engstelig da vi endelig tok av.

Alitalia A320 Europe Business Seat

Som de Fleste Andre europeiske operatører, Tilbyr Alitalia i hovedsak economy class sitteplasser som deres «business» produkt. Det er ikke engang sammenlignbart med innenlands første klasse som vi ser PÅ AMERIKANSKE transportører. Setene er praktisk talt de samme som økonomien.

alitalia a320 Europe business class sete

den eneste forskjellen er en midtdeler som fyller senter setet. Dette gir i det minste litt plass mellom passasjerer, noe som absolutt er velkommen. Men det ville ikke alene være nok for meg å betale business class priser.

alitalia A320 business class divider

jeg antar at setehøyde I alitalia A320 Europe business class er litt bedre også. På 32 tommer er det ikke noe å skrive hjem om. Men det er litt bedre enn 30 inches i økonomien hytta.

Alitalia business class sete pitch

setene har verken sete makt eller sete tilbake IFE. Jeg ventet IKKE IFE, men mangelen på setekraft i business class overrasker meg. Det ville være fornuftig for dem å minst installere uttak i virksomheten hytta.

alitalia A320 Europe business class sete tilbake

alitalias magasiner i sete-baklommen ble ganske banket opp. Dette var det samme på nærliggende seter. Faktisk, flyet samlet føltes som det hadde sett mye bruk, med masse flekker, riper og flekker på plast og seter. Interiøret virker bare gammelt, med de brune finisene og panelet. Jeg likte rutekartene i bladet, skjønt.

alitalia Europa rute kart

Det var Ingen WiFi signal når vi treffer 10.000 fot, og ingenting for resten av flyturen, enten. En flyvertinne annonserte at den ble deaktivert. Jeg fanget dette i den italienske hytta kunngjøringen, som han ikke nevner det på engelsk.

Alitalia Europe Business Class service

på den første flyturen, frokost ble servert på 7: 25 lokal tid, så snart som mulig under flyturen. Brett ble tilbudt til hver passasjer i business class. Det var bare ett alternativ, så du kunne ta det eller forlate det.

alitalia a320 Europe business class frokost

Alitalia A320 Europe business class frokost

Frokost besto av en skinke bakverk, en croissant fylt med rosiner og jeg tror eple, en side av frukt, og en yoghurt/kefir drikke. Jeg antar det er farbar for fly mat, og det burde ha varslet Meg Til Alitalia middelmådige catering i forkant av lang hale erfaring.

returflyet var tidsbestemt rundt lunsj, så det var det som ble servert på det segmentet. Jeg vil våge å si at lunsj var litt bedre, selv om vegetabilsk lasagne ikke var så bra.

alitalia a320 Europe business class lunsj

Tjenesten var effektiv. Vi ble servert skuffene, etterfulgt av kaffe, te eller andre drikker. Jeg er bare glad for at et fullt måltid ble tilbudt, da du vanligvis ikke ville se dette PÅ AMERIKANSKE transportører. Det er en av de tingene som skiller seg ut for meg på selv korte internasjonale økonomiflyvninger.

Flyr Over Middelhavet

jeg likte ruten, plukke et vindu sete for både kortdistanse A320 business class segmenter. Tidlig morgen fly tilbudt en nydelig soloppgang. Mitt bilde gjør det ikke rettferdighet. Du kan se Fjellene I Korsika titte gjennom skyene.

Daggry utsikt Over Korsika

på returreisen jeg likte utsikt Over Sardegna. Jeg vil gjerne besøke begge øyene, men dette er det nærmeste jeg kommer for en stund.

Utsikt Over Sardinia

Og her er min siste visning av trek som jeg gikk i land På Barcelona El Prat Flyplass. Men tilbake til den første flyturen historie, som jeg nesten savnet min forbindelse!

Barcelona Flyplass

Ankomst og Transitt Gjennom Fiumicino

min første flytur landet like etter planlagt ombordstigning startet for min langdistansefly. Jeg visste da jeg bestilte billetten at forbindelsen var stram. Men jeg hadde ikke forventet at det skulle være så stramt.

Parkering på et eksternt stativ gjorde ting verre. Jeg hadde i det minste forventet å kunne skynde seg av en jetbro, sprint til passkontroll, og forhåpentligvis ta flyet midt i ombordstigning. Ingen slik flaks. Vi måtte vente på trapper og busser.

Selvfølgelig var Jeg ivrig etter å deplane. Jeg kunne fortelle den franske familien i raden bak meg var også. Å få et glimt av sønnens boardingkort, så Jeg Los Angeles som deres destinasjon også. Snart var vi alle bekymret sammen. Til slutt klarte vi å komme oss ut og inn i bussen.

Deplaning I Roma Fiumicino

Lang historie kort: vi har alle gjort Det. Jeg spurtet gjennom Fiumicino Flyplass. Jeg trodde jeg hadde forlatt de fire av dem bak, men de hadde funnet en agent som whisked dem gjennom EU passkontroll. Nå var det på tide å bosette seg i lang tid til Los Angeles.

Konklusjon

Alitalia A320 Europe business class er ikke noe jeg noen gang ville betale for direkte. Det er lite om opplevelsen som garanterer premien over økonomien. Jeg visste at dette sannsynligvis ville være tilfelle på vei inn i flyet, så mine forventninger ble egentlig ikke savnet. Jeg vil bare si at det ikke hadde vært en del av hele reiseruten jeg hadde bestilt, det er ingen måte jeg noen gang ville bry seg om å sitte «opp foran» på deres kortdistanseprodukt igjen.