Anmeldelse: New-look ‘Phantom’ I SF tilbyr noen overraskelser, og en slags dud

Quentin Oliver Lee Er Phantom Og Eva Tavares er gjenstand for hans besettelse i re-imagined «Phantom Of The Opera» spille I San Francisco.Ingen hjemsøker teatre som Operaens Fantom. Det er ganske mye hele hans avtale, å legge seg inn i et teater og gjøre det til sitt eget.

det er like sant med musikalen som bærer hans navn. Med Musikk av Andrew Lloyd Webber, bok Av Richard Stilgoe Og Webber og tekster Av Charles Hart, er» The Phantom Of The Opera » Den lengste løpende musikalen I Broadway-historien, og treffer 30 år i januar, og På West End har den kjørt kontinuerlig siden premieren i 1986. Den ble også den lengstlevende Broadway-musikalen I San Franciscos historie med en betydelig mer beskjeden, men likevel imponerende femårsperiode på The Curran på 1990-tallet.Nå har SHN brakt «Phantom» tilbake Til Bukta som en del av En-to-tre slag Av Cameron Mackintosh-produserte Broadway-blockbusters på SHN Orpheum Theatre, etterfulgt av «Les Misé» i sommer og etterfulgt av «Miss Saigon» i oktober.Dette er imidlertid ikke det samme «Fantomet» som har kommet gjennom byen før, men en vesentlig reimagined produksjon som oppsto på EN BRITISK tur i 2012 for å feire musikalens 25-årsjubileum. Regissert Av Laurence Connor, som også er meddirektør for» Les Miz » som nettopp forlot Orpheum, har showet mye av den kjente ikonografien-halvmasken, den farlige lysekronen-men svært forskjellige sett, spesialeffekter og staging enn retur publikum kan huske.Basert På Gaston Leroux 1910 spenning roman med samme navn (på fransk), «Phantom» forteller historien om en deformert, obsessive musikk fan bor dypt under Operahuset I Paris og forårsaker fatale «ulykker» når forpurret, og den vakre unge operasanger uheldig nok til å bli hans kjæledyr prosjekt.Det mest imponerende aspektet ved den nye produksjonen er det roterende sylindriske settet Av Paul Brown, som utfolder seg for å avsløre et blendende utvalg av steder. Andre visualer er noe mindre imponerende, for eksempel De truende skyggene Til Nina Dunns projeksjoner og pyroteknikken. Det provisoriske pipeorgelet i Phantom ‘ s lair ser bare ut som noen rotete skrivebord.de musikalske høydepunktene I Webbers melodramatiske partitur og Connors iscenesettelse er i stor grad pastisjer fra tradisjonell opera, som — langt fra å komme over som tomt frippery som trenger Phantom ‘ s påståtte musikalske geni — er kvikk og underholdende der hans egne komposisjoner er dystre og uharmoniske. Trista Moldovan er en herlig standout som hovmodig opera diva Carlotta, gjør Phantom insistering på at hun blir sidelined og silenced virke som ytterligere bevis på at denne «Angel Of Music» har ingen anelse om hva han snakker om.Bortsett fra hans deformitet og isolasjon, er det ingenting sympatisk om Dette Fantomet. Quentin Oliver Lee har en behagelig stemme som tittelkarakteren, men han er ellers underwhelming i rollen. Hans forsøk på å pålegge bare føles som tom oppstilling, selv om Phantom faktisk myrder folk.Som gjenstand for hans besettelse, Er Eva Tavares en strålende Og sprudlende Christine med en nydelig stemme, som virker altfor bra, ikke bare For Phantom, men også For Jordan Craigs kåte Og rettede Raoul, hennes utpekte kjærlighetsinteresse.Det er et generelt sterkt kast rundt, inkludert Rob Lindley og David Benoit som de komisk heedless nye eierne av operaen, Kristie Dale Sanders som Phantom ‘ s forbiddingly stern go-between og Phumzile Sojola som den pompøse tenoren. Maria Bjö ‘ s forseggjorte kostymer til operaene i musikalen er en godbit.orkesteret under Ledelse Av Jamie Johns håndterer deftly Webbers bombastiske partitur, fra den merkelig disco-tinte tittelsangen til den hyggelige romantiske duetten » All I Ask Of You.»

Til tross for sporadiske snublesteiner som fremhever i stedet for å skjule repeterende passasjer, tilbyr dette nye utseendet på en allment elsket blockbuster rikelig med dyster razzle-dazzle som bør glede Operaens fandom.

Kontakt Sam Hurwitt på [email protected] og følger ham i Twitter.com/shurwitt.

‘THE PHANTOM OF THE OPERA’

Av Andrew Lloyd Webber, Charles Hart og Richard Stilgoe, basert på romanen Av Gaston Leroux, presentert av SHN