Arthur ‘ S Seat – Selv Guidede Turer

DEN RØDE RUTEN – følg en gammel lavastrøm til toppen, og tilbake Av Salisbury Crags

Holyrood Park - Geowalks Geologi Turer - Rød Rute

ruten: fra holyrood palace parkeringsplass, ta den røde asfalterte stien som klatrer forsiktig bort fra Veien (Ikke Den Bratte Stien Til Salisbury crags, du Kommer Tilbake På Den Måten). I det første hjørnet fortsetter hovedveien rundt I Hunter ‘S Bog (Den Blå Ruten), men ta venstre gaffel og hodet mot ruinen Til St Anthony’ S Chapel. Linjen av klipper som fører opp mot Toppen Av Arthur ‘ S Seat kalles Lang Rig (Eller Long Row) og er restene av en basalt lavastrøm. Den enkleste ruten er forbi steinen som markerer St Anthony ‘ S Well, og følg deretter gressletten bak Lang Rig. Eller, hvis du foretrekker, du kan ta stien langs foten av klippene; de begge møtes høyere opp.

en jevn stigning tar deg til en steinete knoll med utsikt mot øst. Du kan se Dunsapie Loch nedenfor deg. Det verste av klatringen er over, og ytterligere fem minutter klatre langs en steinete sti (det er to å velge mellom) tar deg til toppen.

Nyt utsikten, Hvis du kan! Deretter går du tilbake til rocky knoll, og tilbake nedover stien du kom på, så ta første venstre gaffel og stien som gradvis går ned (med bratte trinn) rundt Vestsiden Av Arthur ‘ s Seat. Til slutt åpner denne stien ut i et gresskledd område på slutten Av Salisbury Crags, hvor du blir med Den Blå Ruten. Den bratte stien som fører opp er Den Lilla Ruten, ikke for svakhjertet.

Fortsett rett frem, med En Forstad Til Edinburgh plutselig kommer til syne, deretter svinge rett inn på den brede sti langs bunnen Av Crags-The Radical Road – Se Opp For Hutton Seksjon til høyre, bare ved starten av veien. Den Radikale Veien tar deg i en mild klatre langs bunnen Av Salisbury Crags, med flott utsikt over Castle rock og Sentrum Av Edinburgh. Deretter går du ned mer bratt mot Palasset og utgangspunktet ditt. På vei ned kan du beundre dårskapen på Toppen Av Calton Hill, og Det Skotske Parlamentet skinner nedenfor. Og det er ikke første gang at stortinget og dårskapen er nevnt i samme setning!

THE BLUE ROUTE-følg jegerne gjennom myren, og tilbake Ved Salisbury Crags

Holyrood Park - Geowalks Geology Tours-Blue Route
ruten: fra holyrood Palace parkeringsplass, ta den røde asfalterte stien som klatrer forsiktig bort fra veien(ikke den bratte stien Til Salisbury Crags – du kommer tilbake på den måten). På det første hjørnet, hvor Den Røde Ruten leder av for åsen, holde til hovedveien rundt til høyre.

vår rute tar oss gjennom Den brede Dalen Hunter ‘ S Bog. Det er gode stier pa begge sider, slik at du kan krysse til venstre side av dalen, eller holde deg til hoyre. Den høyre banen er bedre, med en mindre bratt stigning.

Mot slutten av dalen, stiene klatre med de bratte skråningene Av Arthur ‘ S Seat å bli beundret til venstre. Du til slutt klatre til en gresskledd område på slutten Av Salisbury Crags, hvor Den Røde Ruten møter oss fra venstre. Den bratte stien som fører opp er Den Lilla Ruten, ikke for svakhjertet. Fortsett rett frem, med en forstad Til Edinburgh plutselig kommer til syne, deretter svinge rett inn på den brede sti langs bunnen Av Crags-The Radical Road.Den Radikale Veien tar deg i en mild klatre langs bunnen Av Salisbury Crags, med flott utsikt over Castle rock og Sentrum Av Edinburgh. Deretter går du ned mer bratt mot Palasset og utgangspunktet ditt.

DEN GRØNNE RUTEN-den dovne veien til toppen, og ikke så morsom som de andre rutene

ruten: Kjør Eller gå langs Queen ‘ S Drive Til Dunsapie Loch. Det er et par åpenbare stier som slår opp de gresskledde bakkene fra veien, på vei til Toppen Av Arthur ‘ S Seat. Stiene krysser gamle landbruksterrasser, skåret ut av tidlige bønder som utnytter de godt drenerte jordene.

stiene konvergerer nær rocky knoll, min favoritt utsiktspunkt og hvilested. Jeg fant en gang en flintskraper som lå på gruset her, og jeg liker å forestille seg at eieren i det siste også likte utsikten. Herfra er ruten mer interessant (det er to baner å velge mellom), og det er bare 5 minutter eller så til toppen.

Holyrood Park-Geowalks Geologi Turer-Lilla Rute

DEN LILLA RUTEN-direkte oppstigning

ruten: den eventyrlystne veien til toppen. Du starter Fra Holyrood Park Road inngangen, like ved Commonwealth Pool. Hodet over gresset til slutten Av Salisbury Crags, hvor en åpenbar sti går gjennom et lavt punkt i klippene. Starten av sporet opp Til Arthur ‘ S Seat er åpenbart når du krysser Klippene. Hvis du ikke liker utseendet på det, er det en enklere, men lengre sti som slår av til venstre.Hvis været er ok (ikke isete eller vind), og du bruker sunn fornuft, vil du sannsynligvis nyte klatre. Det er en vakker sti, bytte-backing bratt opp og kutte over til høyre for å ta deg inn På Nether Hill. Når du starter opp, blir skråningen brattere, men eksponeringen er ikke så ille. Hold deg til stien, og når du kommer til slutten av steinhøyd delen, unngå den åpenbare ruten opp til venstre da dette har en kort vanskelig del av bare stein. Fra Den gresskledde toppen Av Nether Hill er det flere stier som fører til Toppen Av Arthur ‘ s Seat.

THE QUEEN ‘ S DRIVE

Holyrood Park-Geowalks Geology Tours-Queens Driveruten: dette er en asfaltert vei, med fortau eller gangsti langs, som sirkler Arthur ‘ S Seat og Salisbury Crags. Østsiden klatrer høyt inn i den ville siden Av Parken, mens på vestsiden veien er travlere og swoops rundt bunnen Av Salisbury Crags.Du kan starte når som helst, men hvis du kjører merk at det meste av ruten er enveis i retning med urviseren, og deler er stengt for trafikk på søndager. Fra St Margaret ‘ S Loch (Meadowbank-Inngangen) klatrer veien jevnt til Et høyt punkt Ved Dunsapie Loch – Den Grønne Ruten til toppen starter her. Veien fortsetter flatt rundt skulderen Til Arthur ‘ S Seat, og begynner å synke når Salisbury Crags kommer til syne.