Min anmeldelse av overnatting tog fra Roma Til Sicilia – Sicilia Forum

Hei,

ville bare gi noen tilbakemeldinger på min siste togtur Fra Roma Til Sicilia.

før du bestiller denne turen, jeg leste så mye som jeg kunne om natten toget på disse fora og andre steder for å se om det var en god ide eller ikke. De tingene jeg fant var ganske mye mer negativ enn positiv, men som jeg elsker over natten tog og det synes ikke å være at mange igjen I Europa, jeg bestemte meg for å ta en sjanse.I midten av November tok Jeg Frecciarossa toget Fra Firenze Til Roma på kvelden og spiste et godt måltid nær Termini før du kjøper noen forsyninger(vin!) fordi det ikke er mat eller barbil på dette toget.

for noen sammenheng, jeg bestilte en super økonomi fare i forveien for en enkelt sovende hytte for en person @ 69euros.

toget var avgang kl 22:30, toget selv ser ganske godt slitt fra utsiden, men ganske fin på innsiden. Jeg kom og personen som har ansvaret for bilen min, ikke den mest sjarmerende eller hjelpsom person, vel, viste meg til min sovende.

det var en hytte med 3 køyer, men oppsett for en. Jeg antar for 3 personer kan det være stramt, men for en var det ganske stor, masse lagringsplass, en vask, håndklær, noen toalettsaker og enda noen klut tøfler! Badet var nede i gangen og var funksjonelle og rene.

Temperaturen var fint i kabinen, og jeg hadde litt vino og mat før du treffer sekken. Jeg tror ikke dette er den jevneste togturen, så søvn kan ikke være lyd for noen mennesker, men jeg trodde det var greit.Som en side, jeg regner med å ta dette toget på høyden av sommeren med et fullt tog kan være en helt annen opplevelse, men jeg kan egentlig ikke si en eller annen måte.

jeg våknet da toget var shunting frem og tilbake før ombordstigning fergen Til Messina. En gang på fergen gikk jeg ovenpå for å ta en kaffe og se soloppgangen da vi dro Til Sicilia!

en gang over jeg kom tilbake til min hytte og ledsager brakt frokost, juice og et bakverk, ikke veldig bra!

Når toget ble satt sammen igjen, noen kommer Til Palermo og Noen Til Siracusa, jeg sovnet på og av og så den vakre naturen går forbi, ikke alle vakre, men de fleste!

Vi ankom stasjonen I Siracusa på 10:30, omtrent en time for sent, og jeg gikk til hotellet Mitt I Ortigia.

så samlet sett var denne turen spektakulær og alt jeg håpet det ville være. Jeg vet at det er sannsynligvis ulemper for noen mennesker når som helst og spesielt om sommeren, men for meg var det et høydepunkt på min 17 dagers Italia tur.Endelig for noen perspektiv, to år siden tok jeg over natten fergen Fra Roma / Civitaveccia Til Palermo Og trodde det var flott også, men kanskje ikke ville være så bra i November, også komme ut Til Civitavecchia er litt mer av en problemfri enn bare å forlate Fra Termini.

for å sammenligne det med den antatte enkel å fly, jeg fløy også tilbake fra Palermo Til Roma denne gangen På Vueling / Iberia.

billetten var ca 45euros kjøpt på forhånd. 3 uker før flyet mottok jeg en e-post fra flyselskapet som sa at flyet ble endret fra 10: 30 til 14:30, tidlig fly ble rett og slett kansellert og dermed min plan for å tilbringe en siste ettermiddag i Roma før avreise neste dag var toast.

jeg tok shuttle Fra Palermo til flyplassen, 6euros, selve flyplassen var liten og dermed brukervennlig, flyet ble forsinket og kom 45 minutter for sent I Roma, bagasjen tok nær en time å ankomme og da jeg savnet Leonardo express med 1 minutt og måtte vente 30 minutter for den neste! Jeg endelig kom Til Termini på 18: 15 etter å ha forlatt Sentrum Palermo på 11: 30 den morgenen.

jeg antar at jeg ikke elsker hele flyprosessen til å begynne med, men jeg tar det enkle med nattoget når som helst.

Beklager for å være så lang omstendelig, men kanskje dette kan gi noen litt info på togturen.

og sist men ikke minst, dette er åpenbart bare en persons mening om en bestemt tur på et bestemt tidspunkt og var ment som noe mer enn det.

Og Forresten, Sicilia er fantastisk!!