Siesta Key Fishing Report

Velkommen til vår nye fiske rapport brakt til Deg Av: Kaptein Jim Klopfer! Bare nevne www.siestakey.com Og Jim vil ta godt vare på deg! **941-371-1390* *

: Sarasota Fiske Rapport Capt Jim Klopfer Adventure Charter UT AV CB Saltvann Outfitters 10/20/2012

Fiske forble utmerket I Sarasota Bay Nær Big Pass og I Robert Bay. Agn er rikelig og lett å fange, så jeg har vært lasting opp og chumming med svært gode resultater. De dype leiligheter nær Big Pass fortsette å produsere gode tall av spansk makrell, sammen med flekkete ørret, jack crevelle, bluefish, ladyfish, gag grouper, havabbor, mangrove snapper, og andre arter. Havna og mangrove strandlinjer I Robert ‘ S Bay produserer økende antall snook sammen med store knekt og uer.på søndag morgen Cody Miller og hans kjæreste Jennifer Vogel fra Tampa, FL gikk UT for å gjøre en liten spinn og fluefiske. Vi startet ot Markør # 5 fange flekkete ørret, knekt, og ladyfish på levende agnfisk og jigs. Vi flyttet over til en flat nær Ringling Bridge og fikk inn noen spansk makrell til 2 1/2 pounds. Brisen plukket opp så vi flyttet inn I Yacht Club Channel Og Cody fanget en fin makrell på en chartreuse / hvit Clouser og Jennifer fanget flere flekkete ørret med en hvit Krystall Ørekyte. Vi kjørte ut på stranden, men ingenting skjedde så vi kalte det en morgen.

Fluefisker David Morgan fra Chevy Chase MD gikk ut med meg mandag morgen. Vi begynte å fange ladyfish, jacks og en bluefish på D. T. specials på Marker # 5. David ville prøve snook, så vi traff noen barer og mangrove strandlinjer, men uten hell. Vi fisket opp igjen fange ladyfish og deretter kjørte inn i en skole av knekt på vei tilbake i.Kirk Horn og hans far Bob fra Columbus, OH hadde en veldig god tur. Jeg lastet opp på agn og traff en dyp kant nær Bird Key. Vi i utgangspunktet fanget fisk jevnt for 2 1/2 timer på det stedet, landing spansk makrell til 3 pounds, flekkete ørret til 16″, sølv ørret til 12″, mangrove snapper, og ladyfish på gratis foret agn. Med en halv time å gå, bestemte vi oss for å prøve noe annet og fisket en kanal på østsiden Av Siesta Key. Flyttingen betalte seg med en snook, et par knekt til 5 pounds, og en 16 » flyndre.Diane Og Gordon Skeel fra Clinton, IL gjorde det veldig bra på leilighetene nær Bird Key. Spansk makrell til 3 pounds, flekkete ørret til 19″, jack crevelle, gag grouper, mangrove snapper, og ladyfish holdt stengene bøyd ved hjelp av levende pilchards. Vi bestemte oss for å prøve for snook siden jeg hadde noen virkelig store pilchards igjen i brønnen og det betalte seg. Diane fanget en 22 » snook på hennes andre kastet og de begge landet et halvt dusin sammen med en jack fiske I Roberts Bay.sarasota bosatt Bonnie Czepiel og hennes bror Dan fanget bluefish, spansk makrell, flekkete ørret, knekt, snapper, og ladyfish På Markør # 5 ved hjelp av gratis foret pilchards. Dan hadde en 5 » hai spise et agn rett ved båten før det tok av og kutte linjen.Bill Schmidt og Ewell Eubanks fra Villiages i nord-Florida hadde en fantastisk tur. Bait var litt vanskelig å få, og jeg fikk ikke mye, men det var nok. Jeg forankret opp nær Bird Key og de fanget 40 spansk makrell sammen med noen ørret, ladyfish, knekt, og snapper. Macks spiste omtrent hver agn så snart den traff vannet. Med en time å gå bestemte vi oss for å gå snook fiske. Bill fanget en rød og et par snook å fullføre sin «inshore slam» og Ewell fanget flere anstendig snook.

Fiske fortsetter å være bra på de dype gressflatene I Sarasota Bay, spesielt på nordenden Av Siesta Key nær Big Pass. Bait er tykk på stolpene og grunt gress. Kunder fanget speckled ørret, spansk makrell, ladyfish, jacks, snapper og mer ved hjelp av fluer og levende agn fisk. Spansk makrell er ute på stranden, men den falske albacore handlingen har bremset. Snook, snapper og jacks slo store pilchards på østsiden Av Siesta Key i Robert ‘ S Bay.Nancy Og Chuck Reynolds hadde en veldig god morgen charter på mandag. Vi fanget et par fisk på Gulp! Reker, men det var egentlig ikke skjer, så jeg fanget agn og vi tilbrakte de neste timene fange en fisk på nesten hver støpt. Speckled ørret til 21″, et par dusin spansk makrell til 2 1/2 pounds, ladyfish, gag grouper, black sea bass, jack crevelle, mangrove snapper, sølv ørret, og steinbit hit gratis foret pilchards og threadfins nær Ringling Bridge. Vi brukte den siste timen fiske dokker og struktur I Roberts bay hvor Nancy fanget hennes første snook og flere mangrove snapper til 14 «mens Chuck fullført» båt slam » med en liten uer og den største fisken i dag, og åtte pund jack crevelle.

Dan Vukmere og Hans Kone Sheila fra Pittsburg, PA gjorde noen fluefiske på tirsdag. Det var breezy og været var tvilsom, men vi bestemte oss for å gi det et forsøk. Vi begynte å jobbe en bar som var lastet med agn i Nærheten Av Siesta Key. Dan fanget en uer og et par sma orret pa en chartreuse / hvit Clouser deretter hekta og landet en 23 1/2 » fett flekkete orret! Det var for mye vind å drive så vi bare flyttet fra sted til sted Og Dan fanget spansk makrell, ladyfish, jack crevelle, snapper, og ørret på en hvit D. T. Spesiell og det samme Clouser. Vi endte opp I Phillippi Creek med et par 12″ snapper. Dan gjorde alle fiske Mens Sheila likte dagen på vannet, i alt fanget han 40 til 50 fisk på fly. Flott morgen!!

jeg hadde en annen flott fluefiske tur senere i uken. David Morgan som bor I MD og har et hus På Bird Key fanget 30 + fisk ved hjelp av en # 4 hvit Krystall Minnow og en #1/0 Dt Spesiell stil fly. Vi startet med å sette den ut som en squall flyttet gjennom. Vi forlot kaien klokka 8:30 og himmelen var fortsatt uhyggelig ute. David fanget flekkete ørret, jack crevelle, og ladyfish støping Krystall Ørekyte i skoler av agn på kanten av en bar nær Siesta Key på utgående tidevannet. En kort regndusj gikk forbi og etter det var himmelen klar. Tidevannet snudde for å komme inn og vi flyttet til en gress flat Nær Bird Key Og David fanget et halvt dusin spansk makrell til 3 pounds, mer ørret, ladyfish, mangrove snappers,og knekt På D. T. Spesielle.Kaptein Jim Klopfer (941) 371-1390 [email protected] www.FishingSiestaKey.com

17 januar 2011

Godt nytt år! Jeg hadde privlege av personlig å gå ut med Kaptein John over helgen. Jeg har aldri Picture13-186x300jobbet med En Kaptein som var så interessert i å sørge for at du fanget fisk og hadde en flott tid! Ærlig talt, han er ikke fornøyd før du er, og det er en sjelden godbit. Han satte oss på så mange fisk at det var utrolig. De biter ikke så mye som man ønsker, men vi hadde våre muligheter og kapitalisert når vi kunne. Her er Kade holder en over slot Uer … vi gråt da vi matte kaste ham tilbake! Ring Kaptein John for ditt neste inshore eventyr, du vil ikke bli skuffet!

Mai 10th, 2010

det har startet som en flott måned, i en 4 timers turer gjorde vi over et dusin snook, kaste litt uer og oppdaget seatrout i potten med den. Hele kapteinen. enig ikke av oss har noen gang sett mengden små haier i bukta akkurat nå, de vil ikke ha noe å gjøre med folk, men gir en god kamp på lys takle. Vi får konger av stranden, skolene i jacks kommer inn, pund for pund, en av de vanskeligste inshore fighters rundt. Spotted sjøørret over 4 pounds er ikke noe stort, noen ørret har vært over 7 pounds. sheepshead, Pompano, spanske Macks så store de ser ut som små konger. Og ikke engang få meg i gang OM TARPON, weee doggy, Her kommer silver kings, bare sette ny linje på min tarpon rigger, ingenting som 300 yards av 50 pund linje skriker av en snelle og en 100 pluss pund fisk hoppe vilt… Men også vi får De Store knekt, 15 ,20 pounders på stranden, bland noen 15 pund bonitas og du har en fest. Bare legg til noe for dem å spise.. Å bli så spent på å snakke om hva som skjer, hvis jeg ikke var i pyjamas og det var mørkt, ville jeg fiske…. Heck med det, fisken bryr seg ikke hva jeg har på seg og båten er allerede koblet opp!…… Gått fiske……

5. februar 2010 –

Folk det kommer på sterk, etter at fryktelig kaldt vær. Her er hva vi har gjort de siste 2 dagene. Rodfisk til 10 lbs. Flounder av perfekt plate størrelse, spotted seatrout til 4 pounds, svart tromme og sheepshead opp til 5 lbs. Har slått på, og gir både stor handling og noen dra ripping, tøffe kamper. De fleste av fisken andre så ørret er comin av dypere vann dokker. Og det kommer bare til å bli bedre når vannet varmes opp.

vel, hold bare det du trenger, håndter forsiktig og slipp resten. Godt fiske til Deg, Kaptein John hvis du ønsker å bestille en flott tur, ring meg på 941-544-8357.

5.januar 2010

Mann jeg er spent, det har vært så godt fiske, mye av pompano, spotted sjøørret, uer, sheephead, noen spanske macks, mye flyndre. Og alt inne i bukta. Jeg hadde 6 aringer reeling i slot redfish til 26 inches. Obcourse vi var med på å holde stangen. Men til tider ikke sikker på hvem som skulle vinne. Og fikk se så mange nye uttrykk under kampen og belastningen, lol.. Januar er en flott måned for fiske og så langt som fiske så langt, det har vært mye varmere enn været. Ta aldri sjanser, men hvis du kan komme deg trygt i bukta, boy_and_red2GÅ, finn de beskyttede områdene fra vinden. Arbeid presentasjonen sakte på sandbunnen og aldri passere opp en dypere vann dock i beskyttede områder.. Hvor skal du begynne for resten av måneden forkast, ahh. En av mine bord favoritter Er Spotted Sjøørret. Jepp, det åpner denne måneden den første av januar. Etter det er south Florida November Og Desember nedleggelse. Her er to av mine favoritt måter å fange dem på. Jeg liker dypere sand områder nær gress senger eller østers barer . En reker på en 1 / 8oz jig hodet støpt ved siden av gresset. hvis ingen respons om et minutt eller to. Begynn å sprette jiggen over bunnen. Hvis etter 3 eller 4 kastet inn i et område uten respons. på tide å flytte. Men denne metoden fungerer veldig bra sakte svømmet eller bak båten drivende over dypere gress. Min andre favoritt er en 1/8 til en 1/4 oz 4 » krollete hale grub. Hvit, mørk grønn og rootbeer er de 3 fargene jeg bruker mest. Arbeide disse jigs over gress senger i 4 til 6 føtter fungerer for meg. Du kan dekke mye av området på jakt etter aggressiv fisk og områder som holder dem. Vil kaste da gi en liten rykk og hjul treg mellom å la thye pilk slippe en fot eller så. Jo nærmere toppen av gresset jo bedre.

for min andre fisk ble jeg bedt om å snakke litt om min pompano techs av en av mine lesere. Jeg liker tyngre, Picture32-300x228for å holde den på bunnen. Jeg tror fisken respons på lyden av pilk hodet spretter i sanden. Så 1/4 til 3/8 oz liten hvit eller gul, ikke større enn en tomme lang. Et stykke reker på kroken gir det enlitt luktattraksjon. I vann mindre enn 5 fot en reker under en liten flyte over sanden, For Du Fly fisker en hvit flue er stor. Jeg har tatt stor pompano med en hvit flue. flua var mindre enn en fot under vannet så ser disse fiskene treffer flua var utrolig. Hastigheten de treffer den, er noe og de treffer alltid den fra siden aldri bakfra. Jeg har også tatt pomps fiske etter ørret på samme steder (dypere sandområder av gress, 3 til 7 fot). Jeg finner pomp mange ganger ved å løpe i sakte fart over sanden, de vil hoppe bak eller ved siden av båten rotere sidelengs i luften og hoppe en eller to ganger på siden før de forsvinner. Når jeg ser dette vil jeg gjøre en mental notat, og om 30 minutter senere drive området støping pilk. Veldig produktiv teknikk. Vel, hold bare det du trenger, håndter forsiktig og slipp resten. På denne måten er de rundt når du kommer tilbake. Godt fiske Til Deg, Kaptein John Dixon, www.saltwaterguide.com , (941) 544-8357