Callaway XR Pro Review

Callaway XR Pro Irons-sparar du stroke …

det finns gott om golf fans, men de flesta av dem frågar alltid hur långt de kan sparka med sin speciella golfklubb och vilken golfklubb skulle vara mest lämplig för ett visst slag, eftersom mycket få människor lyckas känna till alla hemligheter i detta spel. Men den här sporten är ganska svår, och om du inte vet vilken putter som anges kommer sakerna definitivt att bli ännu svårare. En annan utmaning är att veta hur långt golfbollen kan gå, efter ett starkt slag.

Bygg för rasande hastighet, som Callaway-företaget säger, Callaway XR Pro Strykjärn är drömmen om någon golfspelare, professionell eller inte.

golfklubbor klassificerades traditionellt i tre grundtyper: Woods golfklubbor, IRON golfklubbor och Putter golfklubbor. Det finns också en fjärde klass som heter Hybrid, som har utvecklats som ett kors mellan trä-och järnklubbar. Hybridklubbar används på medelstora till stora avstånd med högre startvinkel och en mer förlåtande mogen.

När det gäller järnklubbarna, som det är fallet för Callaway XR Pro, är dessa klubbar kortare. De har ett metallhuvud, huvudsakligen bestående av ett plant ansikte och en större vinkel. Traditionellt var klubbhuvudet tillverkat av järn, men moderna järnklubbhuvuden är gjorda av en legering av stål. Callaway XR Pro Strykjärn är sådana moderna järn klubbar och du kan köpa en av dem till en kostnad av $900.

Järnklubbor används för en mängd olika skott var som helst längs golfbanan, men oftast används de för kortare inflygningsskott eller för att slå golfbollen från svåra positioner, såsom sandbunker.

Callaway XR Pro-True Player Irons

Callaway XR Pro Irons tillhör kategorin better-Player Irons och de har smakats med KBS Tour V90 stålaxel.

vad gör dessa järn golfklubbor verkligen speciell är den teknik som används på sina klubbar huvuden. Varje Callaway XR Pro har ett tvådelat klubbhuvud med en 360-graders cup-face-design. På grund av att bollen hastigheten på skott slog över hela ansiktet är mycket ökat.

en av de bästa funktionerna för en Callaway XR Pro är förmodligen dess spelbarhet. Om du befinner dig i en svår position eller på en grov terräng, är detta definitivt golfklubben som du behöver. Tack vare den köttiga sulan kommer du att kunna övergå och njuta av de tjockaste grejerna. Tester visade att med Callaway XR Pro kan du flytta golfbollen i vilken riktning som helst, utan att oroa dig för mycket. Tack vare sin dynamik kommer du att uppleva en relativt penetrerande flygning.

När det gäller förlåtelse eller noggrannhet har denna iron club visat sig vara en av de mest förlåtande klubbarna i kategorin bättre spelare. Med en mycket stark konsistens är detta golfklubben du alltid har drömt om. Med Callaway XR Pro som din klubb har du den bästa kontrollen över önskat avstånd. Ännu en aspekt som bevisats av tester. Samma test visade en märkbar rebound-effekt vid bollpåverkan som får dem att hoppa av ansiktet.

När du använder dem är känslan mjuk. Att lägga till alla dessa egenskaper, det stora utseendet, kommer du definitivt att uppleva ett bra golfspel när du spelar med dem och Callaway XR Pro kommer säkert att bli en av dina favorit iron golf club.

det medelstora ansiktet på en Callaway XR Pro är verkligen tröstande. En bra golfspelare kommer alltid att lita på sin klubb. Det är känt att ett maximalt antal 14 klubbar är tillåtet i en spelares väska under en golf ger runda. Naturligtvis är valen efter eget gottfinnande på golfspelare, även om varje klubb måste välja i enlighet med de parametrar som beskrivs i spelreglerna. Men vi är säkra på att varje gång reglering tillåter användning av en iron golf club, från kategorin better-Player Irons, kommer du att vara utrustad med en Callaway XR Pro i din golfbag. Callaway XR Pro är din chans att flytta in i kategorin bättre spelare från en spelförbättringsmodell. Det är ett smart val för en smart spelare. Det är bättre att andra klubbar i sin kategori, Det är stark och det kommer att hjälpa dig att förbättra ditt spel, att få dig all hjälp du behöver på missar.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.